الهه جعفری

Hair Color

آموزش نسبتهای اکسیدان در رنگ و دکلره

در کار رنگ مو ساده نسبت اکسیدان به رنگ در برندهای مختلف متفاوت و روی هر تیوپ رنگ مشخص شده ولی بازهم هنگام کار نسبت به تجربه مشخص میشه و نسبت اکسیدان و پودر در دکلره در برندهای مختلف متفاوت و بستگی به این داره که نوع پودر درشت مولکول یا ریز مولکول هست .

  •  وقتی می‌خوایم از اکسیدان استفاده کنیم، روش استفاده‌ش رو بستگی به پایه‌ی مو داره. اگه پایه‌ی مومون از ۱ تا ۴ باشه، از اکسیدان ۶٪ (یا همون اکسیدان شماره ۱) استفاده می‌کنیم. خب، اینو برای روشن‌تر شدن مو استفاده می‌کنیم.
  • اما اگه پایه‌ی مومون از ۵ تا ۱۰ باشه، از اکسیدان شماره ۹٪ (یا اکسیدان شماره ۲) استفاده می‌کنیم. اینم برای رنگ کردن موها استفاده میشه و باعث میشه رنگ بهتر جذب بشه.
  • ااکسیدان ۶ درصد  برای دکلره کردن مو استفاده میشه. البته در رنگهای پایه ۹ و ۱۰ هم میشه استفاده کرد، ولی بهتون پیشنهاد نمی‌کنم ازش برای رنگهای با روشنی زیاد استفاده کنید، چون ممکنه خیلی سخت باشه.

اکسیدان ۱۲ درصد آمونیاک بالایی داره و آسیب فوق العاده شدیدی به مو میرسونه و به هیچ عنوان از اکسیدان ۱۲ درصد استفاده نمیکنیم و خیلی‌ها به غلط برای روشن کردن موهااستفاده میکنن

غلظت موادبسته به اینکه کار دکلره کامل هست و در فضای باز کار میشه که مواد را رقیق تر درست میکنیم یا لایت هست و بین فویلها کار میشه متفاوت .

برای کارهایی که مو بین فویل ها قرارمیگیره مواد غلیظ تر و سفت تر درست میشه که نشتی نده و همچنین حجم موادی هم که استفاده میشه در دکلره کامل و فضاهای باز دوبرابر مو استفاده میشه و مو دیده نمی‌شود.  در فویل برابر مو مواد میزنیم به صورتی که مو دیده شود ولی پراز مواد که نشتی اتفاق نیافته

اگه سوالی داشتید، حتما بپرسید. من اینجام تا هر سوالی که دارید رو جواب بدم!

آموزش نسبتهای اکسیدان در رنگ و دکلره

الهه جعفری  برگزار کننده دوره های تخصصی آموزش رنگ مو در اصفهان  و ارائه کننده خدمات زیبایی رنگ و مش مو در صفهان