الهه جعفری

Hair Color

رنگ مو مناسب با چهره (معرفی رنگ موهای مناسب با انواع چهره‌ها)

رنگ مو مناسب با چهره (معرفی رنگ موهای مناسب با انواع چهره‌ها)

انتخاب رنگ موی مناسبی که با چهره و رنگ پوست شما سازگاری داشته باشد نیازمند آگاهی از برخی اطلاعات است که در این مطلب به آن اشاره خواهد شد. رنگ مو مناسب با چهره و رنگ پوست شما علاوه بر زیبا در نشان دادن حالت مو‌ها، می‌تواند صورت را بازتر و ظاهر را تغییر دهد. در صورتی که به دنبال انتخاب یک رنگ مناسب و سازگار با چهره و پوست خود هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. (  آموزشگاه رنگ مو در اصفهان  ) 

فرمول ترکیب رنگ زیتونی برای مو

اولین قدم تشخیص تن رنگ پوست صورت

برای پاسخ به سؤال چه رنگ مویی به پوست صورت من می‌آید، باید ابتدا تن رنگی پوست خود را تشخیص دهید. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد. با استفاده از این روش به راحتی می‌توانید رنگ مناسب با چهره را انتخاب کنید. در ادامه موارد مهم برای تشخیص رنگ پوست آمده است. بهترین سالن رنگ  مو در اصفهان ) 

افراد دارای پوست تُن گرم

افرادی که پوستشان تُن زرد رنگ داشته و در صورت آفتاب گرفتن رنگ پوست به برنزه تغییر می‌کند، پوست تن گرم دارند. این افراد معمولاً به پوست گندمی یا پوست سبزه نیز شناخته می‌شوند. پوست‌های گندمی بهتر است از رنگ‌هایی با سایه‌های قهوه‌ای مانند بلوطی و موکا یا شکلاتی تیره برای رنگ زمینه مو‌های خود استفاده کنند. 

افراد دارای پوست سبزه نیز بهتر است از قهوه‌ای، عسلی، قهوه طلایی و یا شرابی برای رنگ زمینه استفاده کرده و از رنگ‌های روشن و گرم برای لایت بین مو‌ها استفاده کنند. استفاده از این رنگ‌های زمینه می‌تواند چهره را بازتر کرده و جذابیت آن را افزایش دهد.

رنگ موی مناسب برای پوست تیره

افراد دارای پوست تن سرد

معمولاً این افراد چشم‌هایی با رنگ آبی، سبز یا خاکستری و میشی دارند و موی آن‌ها نیز به رنگ بلوند، خرمایی یا قهوه‌ای است. راه دیگر تشخیص پوست سرد توجه به بازوان این افراد است. معمولاً این افراد در بازوان خود رگ‌هایی به رنگ آبی دارند. افراد دارای پوست تن سرد بهتر است در انتخاب رنگ مو مناسب با چهره لایت‌هایی با رنگ نقره‌ای، دودی و بلوند پلاتینه استفاده کنند.

به طور کلی خانواده رنگ‌های سرد می‌تواند سازگاری بهتری با پوست تن سرد داشته باشد.

افراد با پوست خنثی

در صورتی که تشخیص تن پوستی سرد یا گرم برای افراد دشوار باشد، به آن‌ها افراد دارای پوست خنثی گفته می‌شود. آن‌ها روی پوست خود سایه زرد رنگ مشخصی نداشته و می‌توانند هر رنگی را برای مو‌های خود انتخاب کنند.

تست کردن رنگ مو مناسب با چهره

یکی از راه‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید تطابق رنگ انتخابی با پوست چهره خود را مشخص کنید، تست کردن رنگ روی مو‌هایتان است. با تست رنگ انتخابی روی تکه‌ای از مو‌های خود می‌توانید ببینید این رنگ چه ظاهری را برای شما ایجاد خواهد کرد. حتی می‌توانید این آزمایش را روی یک تکه موی مصنوعی با رنگ دلخواه انجام داده و آن را روی مو‌هایتان قرار دهید و سپس نسبت به رنگ کردن مو‌ها تصمیم‌گیری کنید.

استفاده از هایلایت برای انتخاب رنگ مو مناسب با چهره

برای اینکه بتوانید رنگ مناسب و متناسب با تن رنگی پوست صورتتان انتخاب کنید، بهتر است روش هایلایت کردن را امتحان کنید. در این حالت در صورتی که از رنگ انتخابی خوشتان نیامده باشد کل مو‌ها درگیر رنگ مورد نظر نشده و از طرفی ریشه مو‌ها نیز به رنگ آغشته نشده است.

استفاده از کلاه گیس

در صورتی که قصد دارید هرچه زودتر در مورد رنگ انتخابی و تناسب آن با چهره خودتان تصمیم‌گیری کنید، می‌توانید از کلاه گیس استفاده کنید. معمولاً کلاه گیس‌های مختلف با رنگ‌های متنوع در فروشگاه موجود است.

با تست کردن آن می‌توانید بدون رنگ کردن مو‌ها در مورد رنگ دلخواه تصمیم‌گیری کنید.

نسکافه ای و کاپوچینو - زیتونی - فرمول ترکیب رنگ زیتونی برای مو

دریافت مشاوره از آرایشگران حرفه‌ای برای انتخاب رنگ مو مناسب با چهره

برای اینکه بدانید رنگ مو مناسب با چهره شما کدام یک از رنگ‌های موجود در بازار است، می‌توانید با یک آرایشگر حرفه‌ای مشورت کنید. در صورتی که رنگ دلخواه خود را انتخاب کرده‌اید، بهتر است تصویر آن رنگ را در زمان مراجعه به آرایشگاه همراه با خود داشته باشید. با این کار مطمئن می‌شوید که آرایشگر به طور دقیق توانسته رنگ مورد نظر شما را تشخیص دهد. پیش از رنگ کردن مو‌ها نیز بهتر است در مورد دلایل انتخاب خود با آرایشگر مشورت کرده و با آگاهی کامل این کار را انجام دهید.

تطابق رنگ مو با رنگ ابرو‌ها

در صورتی که مو‌های تیره‌ای داشته و رنگ انتخابی شما بلوند است، بهتر است ابرو‌های خود را نیز همانند آن به رنگ روشن درآورید. تغییر دو درجه‌ای روی رنگ ابرو‌ها می‌تواند چهره شما را بسیار تغییر دهد. بهتر است همیشه رنگ ابرو‌ها یک درجه تیره‌تر از رنگ مو‌های شما باشد.

استفاده از چهره افراد مشهور و شبیه به شما

در صورتی که هیچ کدام از نکات گفته شده به شما در انتخاب رنگ مناسب با چهره کمک نکرده است می‌توانید از یک ترفند جالب دیگر استفاده کنید. برای این کار از تطابق حالت چهره و رنگ پوست و چشم‌های خود با یک فرد مشهور کمک بگیرید. به این ترتیب می‌توانید از او الگو‌برداری کرده و رنگ‌های مناسب با پوست و چشم‌های خود را انتخاب کنید.

رنگ موی بلوند مناسب برای پوست تیره

توجه به رنگ‌های روی مچ دست

برای اینکه بتوانید بهترین گزینه را برای رنگ مو‌های خود انتخاب کنید از مچ دستتان کمک بگیرید. رگ‌ها و رنگ‌های روی مچ می‌تواند بازگو‌کننده رنگ پوست شما باشد. به عنوان مثال در انتخاب رنگ مو مناسب با چهره وجود رگ‌های آبی و بنفش نشان دهنده پوست سرد و روشن است و رگ‌های سبز رنگ، پوست گرم و تیره را نشان می‌دهد.

رنگ‌های مناسب با انواع پوست

  • افراد دارای پوست سفید با زمینه‌های سرخ و قرمز می‌توانند از بلوند روشن یا بلوند سرد استفاده کنند که شامل رنگ پلاتینی، نقره‌ای، شنی، بژ و یخی است.
  • بلوند گرم شامل رنگ‌های بلوند طلایی، کاراملی، عسلی و کهربایی است که می‌تواند برای افراد دارای رنگ پوست زرد مایل به زیتونی بسیار مناسب باشد.
  • افرادی که دارای پوست متمایل به سرخ هستند می‌توانند از رنگ موی قرمز سرد یا قهوه‌ای مایل به قرمز تیره و قرمز بورگاندی استفاده کنند.
  • از طیف‌های قرمز تیره می‌توان به بلوند توت فرنگی، کهربایی، خرمایی و مسی اشاره کرد. این رنگ‌ها برای پوست‌های روشن و خنثی بسیار مناسب بوده و با در نظر گرفتن ترکیبی از رگ‌ه های گرم و سرد می‌توان نتیجه کار را بسیار جذاب ارائه کرد.
  • رنگ‌های خانواده قهوه‌ای سرد شامل شکلاتی تیره، قهوه‌ای مایل به قرمز، قهوه‌ای موکا و فندقی است. این رنگ از جمله رنگ‌های پرطرفدار محسوب شده و انتخاب آن برای کسانی که پوست تیره دارند می‌تواند بسیار خاص و دلربا باشد.
  • قهوه‌ای مایل به طلایی دارچینی، کاراملی و عسلی از جمله طیف‌های رنگی در قهوه‌ای تیره بوده و مناسب افرادی است که پوست آن‌ها نه کاملاً سفید است و نه تیره.
  • مشکی سرد به رنگ اسپرسویی، آبی مشکی و مشکی ملایم با طیف‌های متنوع خود می‌تواند برای افراد دارای پوست‌های گندمی رو به تیره مناسب باشد.

حرف آخر

در این مطلب به روش‌های شناسایی بهترین رنگ مو که با چهره شما متناسب باشد و معرفی انواع رنگ موی قابل انتخاب پرداخته شد. در بسیاری از موارد انتخاب رنگ مو مناسب با چهره به کمی تجربه نیاز دارد. افرادی که از رنگ مو‌های متنوع‌تری استفاده کرده‌اند به راحتی می‌توانند طیف رنگی متناسب با پوست خود را تشخیص دهند.