الهه جعفری

Hair Color

مراقبت‌های بعد از رنگ مو

معرفی مراقبت‌های بعد از رنگ مو برای حفظ سلامت و ماندگاری بیشتر رنگ مو

ایجاد تنوع در رنگ موها، یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین اقداماتی است که برای اکثر زنان و دختران لذت‌بخش است. وجود انواع رنگ موهای مختلف در بازار، باعث شده است تا هر شخصی با هر سلیقه‌ای، موهای خود را رنگ نماید. اما آیا رنگ کردن مو به تنهایی کافی است؟ قطعا خیر. این‌کار همانند بسیاری از کارهای زیبایی دیگر، نیازمند مراقبت‌های بعد از رنگ مو است تا کیفیت و زیبایی رنگ حفظ شود و باعث ریزش مو نگردد.

در ادامه به برخی از راهکارهایی اشاره خواهیم کرد تا اگر موهای خود را به تازگی رنگ کرده‌اید یا قصد این‌کار را دارید، با پیروی از آن‌ها، موهای سالم‌تری داشته باشید. ( رنگ مو در اصفهان

نمونه کار رنگ مو در اصفهان - الهه جعفری

مراقبت‌های بعد از رنگ مو

اگر از آن دسته از افرادی هستید که موهای خود را مرتب رنگ و دکلره می‌کنید، به احتمال زیاد موهای شما خشک و آسیب‌پذیر شده است. چون استفاده مکرر از رنگ مو باعث کاهش رطوبت موهای شما می‌شود و در نتیجه تارهای مو ضعیف می‌گردند. ما در ادامه روش‌هایی را معرفی می‌کنیم که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید مانع از آسیب رسیدن بیشتر به موهای رنگ شده خود شوید.

فورا موهای خود را بعد از رنگ نشویید

وقتی رنگ روی موهای شما قرار داده می‌شود، یک شستشوی اولیه با آب یا شامپو جهت پاک کردن رنگ از موهای شما انجام می‌گردد. فعلا تا همین حد شستشو کافی است. حداقل ۷۲ ساعت بعد از رنگ کردن، از شستن موهای خود جلوگیری کنید.

رنگ گذاشتن بر روی مو، باعث باز شدن لایه‌های بیرونی مو یا کوتیکول می‌شود که موهای شما را بسیار آسیب‌پذیر می‌کند، از این‌رو شستن بیش از حد آن‌ها، روی ساختار مو تاثیر می‌گذارد. بهتر است بسیار مراقب موهای خودتان باشید.

استفاده از دستگاه‌های حرارتی را کمتر کنید

با توجه به این‌که موهای رنگ شده به نسبت موهای طبیعی شکننده‌تر هستند، پس کمتر از دستگاه‌های حرارتی مانند اتو مو و سشوار استفاده کنید؛ یا در صورت استفاده، با موهایتان رفتار ملایم‌تری داشته باشید.

مورد دیگر از مراقبت‌های بعد از رنگ مو این است که از دستگاه‌هایی استفاده کنید که میزان حرارت آن‌ها قابل تنظیم باشند. زیرا حرارت زیاد به مو آسیب می‌رساند که به مرور زمان، موها را ضعیف می‌کنند. برخی از محصولات محافظ حرارت مو در بازار وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

این محصولات میزان رطوبت و سلامت موهای شما را حفظ می‌کنند و مانع از خشک شدن آن‌ها می‌شوند. اگر زیاد از دستگاه‌های حرارتی استفاده می‌کنید بهتر است به هفته‌ای یکبار محدود نمایید. (آموزش رنگ مو در اصفهان)

با روغن‌های طبیعی موهای خود را ماساژ دهید

مواد شیمیایی موجود در رنگ مو باعث از دست رفتن حالت طبیعی مو و خشک شدن آن می‌شود. برای تامین و حفظ رطوبت موهای خود بهتر است از روغن‌های طبیعی استفاده نمایید تا باعث تقویت آن‌ها شوند.

از شامپوهای محافظ استفاده نمایید

بعضی از شامپوها برای موهای رنگ‌شده تولید شده‌اند که بهتر است آن را تهیه کنید. این شامپوها میزان PH مو را حفظ می‌کنند، همچنین باعث تثبیت رنگ موهای شما می‌شوند. از طرف دیگر وجود مواد مغذی و آب‌رسان در آن‌ها، باعث حفظ سلامت موهای شما می‌شوند. سعی کنید از شامپوهای معمولی استفاده نکنید چرا که وجود الکل و سولفات در آن‌ها به موهای شما آسیب می‌رسانند.

با موی خیس نخوابید

چه موهای شما رنگ داشته باشد چه نداشته باشد، قبل از خوابیدن موهای خود را خشک کنید. با موی خیس خوابیدن باعث شکسته شدن آن‌ها می‌شود. همچنین سعی کنید با موهای بسته نخوابید و در طول روز کمتر موهای خود را ببندید. بستن مداوم و محکم مو، ریزش آن را بیشتر می‌کند.

نمونه کار رنگ مو در اصفهان - الهه جعفری

موی خود را با آب داغ نشویید

یکی دیگر از مراقبت‌های بعد از رنگ مو، استفاده کمتر از آب داغ است. به عبارت دیگر، آب داغ لایه بیرونی مو یا همان کوتیکول را باز می‌کند و باعث آسیب رسیدن به آن می‌شود. با توجه به این‌که رنگ مو دقیقا در همین لایه وجود دارد، پس شستن آن با آب داغ باعث جدا شدن رنگ از مو می‌شود و به مرور آن را کدر می‌سازد. بهتر است در شستشو از آب سرد یا ولرم استفاده نمایید.

موی خود را کمتر بشویید

علاوه بر این که نباید بلافاصله بعد از رنگ کردن، موهای خود را بشویید، باید در کل، موهای خود را نیز کمتر بشویید. شستن مداوم موها باعث می‌شود که چربی سر از بین برود. شستن روزانه مو اصلا توصیه نمی‌شود، چون باعث نازک‌تر شدن و گره خوردن مو می‌شود. همچنین درخشندگی ساقه مو از بین می‌رود. پس عادت کنید که در هفته دو تا سه بار موهای رنگ شده خود را بشویید.

استفاده از نرم‌کننده‌های با کیفیت را منظم کنید

نرم‌کننده‌های زیادی برای انواع مو در بازار موجود می‌باشند که بهتر است با یک مشاوره رایگان، نرم‎کننده مناسب موی خود را انتخاب کنید و به صورت دوره‌های منظم استفاده نمایید. استفاده از این محصولات باعث حفظ رطوبت و شادابی موهای شما می‌گردد.

اگر دکلره به موهای شما به شدت آسیب وارد کرده است، بهتر است یک نرم‌کننده قوی یا ماسک مو بخرید. این محصولات به نحوی هستند که طولانی مدت روی موهای شما قرار می‌گیرند و باعث محافظت از آن می‌شوند.

برخی از نرم‌کننده‌ها به صورت کرم مو هستند که نیاز به آبکشی ندارند و بعضی دیگر باید به صورت ماسک مو در حمام استفاده شود. حداقل هفته‌ای یک‌بار از این مواد استفاده کنید تا تاثیر آن بر موهای خود را مشاهده نمایید.

اگر در مراقبت‌های بعد از رنگ مو و بعد از استفاده از نرم‌کننده پوست سر شما چرب شد، بهتر است از نوع مناسب برای موی چرب استفاده کنید تا بدون چرب کردن موهای شما، رطوبت مورد نیاز را تامین نمایند. محصولاتی که نیاز به آبکشی ندارند بهتر است به ساقه مو زده شوند تا روی پوست سرتان باقی نمانند.

سخن آخر مراقبت‌های بعد از رنگ مو

اگر موهای رنگ شده دارید، با رعایت هر یک از نکات گفته شده موهای سالم، براق و زیباتری خواهید داشت. داشتن موی سالم به هر فردی اعتماد به نفس می‌دهد. مراقبت از موهای خود را جدی بگیرید، چرا که پیشگیری بهتر از درمان است. اگر موهای شما آسیب جدی ببینند، در آن صورت باید هزینه‌های خیلی زیادتری را برای بازگرداندن سلامتی به آن‌ها، متحمل شوید.