الهه جعفری

Hair Color

مردانساژ مو چیست؟ معرفی روش های جدید مردانساژ

معمولا افراد برای اینکه از شر موهای سفید خودشان خلاص شوند، به سراغ شیوه های بسیار مختلفی می روند. هر شیوه نیز تکنیک خاص خودش را دارد. یکی از مهم ترین شیوه ها مردانساژ مو است که باعث می شود تا ما از شر موهای سفید خود خلاص شویم.

در این جا ما می خواهیم مردانساژ مو را به طور کامل بررسی کنیم و به معرفی روش های جدید مردانساژ بپردازیم پس تا انتها همراه ما باشید تا در این خصوص نکاتی را خدمت شما عزیزان مطرح سازیم.

مردانساژ مو چیست؟

مردانساژ مو به رنگ کردن موها برای مقابله با سفیدی مو گفته می شود.  بسیاری از افراد هستند که دوست دارند با موهای سفیدشان به مقابله بپردازند. با این حال باید در نظر بگیرید که موهای سفید در آن ها می تواند احساس پیری نیز ایجاد کند.

مردانساژ در واقع به معنای بازکردن کلیه پولک های سفید مو خواهد بود. این مورد به این صورت است که وقتی پولک های مو به طور کامل باز می شوند، رنگدانه ها می توانند از پولک های مربوطه خارج شوند و مو نیز به طور کامل سفید می شود.

در این حالت باید راه حلی برای مقابله با موهای سفید وجود داشته باشد تا بتواند رنگدانه های اصلی مشکی مو را به حالت اولیه اش برگرداند. در روش گفته شده از اکسیدان استفاده می شود تا موهای سفیدی که هیچ رنگی به خودشان نمی گیرند، به طور کامل رنگ شوند.

 در این حالت باید در نظر بگیرید که روی کلیه موهای سفید به صورت کلی اکسیدان های ۹ الی ۱۲ درصد گذاشته می شود و بعد از ۱۵ دقیقه می توانیم کلیه اکسیدان هارا از روی مو به طور کامل پاک کنیم.

 با این حال در صورتی که سفیدی مو خیلی زیاد باشد، دیگر نمی توانیم از روش های ساده استفاده کنیم. به همین ترتیب قبل از انجام رنگ، باید از مردانساژ شامپو استفاده شود.

دکلره کردن موها

مردانساژ شامپو چه ویژگی هایی دارد؟

در صورتی که سفیدی مو خیلی زیاد باشد، استفاده از مردانساژ شامپو را می توانیم به عنوان یک روش مهم برای از بین بردن کلیه سفیدی های مو در نظر بگیریم. در حالت کلی مردانساژ شامپو به عنوان یک دکلره قوی نیز در نظر گرفته می شود و از ریشه تا نوک مو را نیز درگیر خودش می سازد.

بعد از اینکه موها به طور کامل به مردانساژ شامپو آغشته شده اند باید به صورت ۱۰ دقیقه به کلیه آن ها استراحت دهید. بعد از این زمان، دکلره باید به صورت کامل آبکشی شده و از روی مو نیز پاک شود. حال بعد از این کار می توانیم رنگی که می خواهیم را روی سر خودمان قرار دهیم و این امر را باید در نظر داشته باشیم چون اهمیت فراوانی خواهد داشت.

از دیگر روش های مورد استفاده در مردانساژ شامپو می توانیم از کمی شامپو که در این حالت شامپو بچه توصیه می شود استفاده کنیم، البته به صورت ترکیبی با پودر دکلره و اکسیدان خواهد بود. این ترکیب به صورت کامل روی موهای سفید قرار داده می شود و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه نیز موها به صورت کامل شسته شده و خشک خواهند شد. بعد از این کار رنگ را روی موها قرار خواهیم داد. این مورد نیز جز نکات با اهمیت در مردانساژ مو به حساب می آید.

golgisshampoo four

بررسی روش دانه مصنوعی

 در برخی موها، استفاده از مردانساژ شامپو نمی تواند باز به مو رنگ رسانی کند. در این حالت ما باید به سراغ روش دانه مصنوعی برویم در روش مربوطه رنگ ها دارای تنالیته طلایی هستند و روی مو قرار داده می شوند. سپس بعد از گذشت ۲۰ دقیقه رنگ اصلی به صورت کامل روی مو قرار می گیرد.

بررسی روش های مردانساژ مو

روش های مختلفی برای مردانساژ مو وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت:

۱.      مردانساژ مو برای پوشش کلیه موهای سفید

همان طور که گفته شد، در صورتی که مو ها کمی سفیدی بیشتری داشتند باید به سراغ اکسیدان ۱۲ درصد برویم و ریشه های مو را با آن آغشته نماییم. سپس باید به سراغ ساقه برویم و از ریشه به ساقه مو ها را شانه بزنیم تا اکسیدان از روی مو به صورت کامل پاک شود.

۲.      روش مردانساژ شامپو قسمت اول

مردانساژ شامپو نیز برای بیش از ۲۰ درصد سفیدی مو کاربرد خواهد داشت. باید در ابتدا یک پیمانه از شامپو مردانساژ را به همراه پودر دکلره و اکسیدان به صورت یکسان مخلوط سازیم، در این مرحله، مقدار اکسیدان مربوطه باید به صورت ۶ الی ۹ درصد باشد. بعد از آغشته کردن مو، باید ۱۵ دقیقه صبر کنیم و شانه زدن را از ریشه مو به طرف ساقه مو شروع نماییم. این کار نیز باید آن قدر انجام شود که هیچ گونه ماده خاصی روی شانه نیز باقی نماند. سپس مو ها به طور کامل شسته می شود ومواد از روی مو پاک خواهند شد.

۳.      روش مردانساژ شامپو قسمت دوم

حال می توانیم از مردانساژ شامپو به روش دیگر نیز استفاده کنیم. در این حالت باید از ۱۰۰ تا ۵۰۰ سی سی اکسیدان کرم شماره ۲ را با کمی پودر دکلره و ۲۰ سی سی از شامپو مردانساژ به صورت کامل مخلوط کنیم. این ترکیب باید به کلیه قسمت های مو زده شود، سپس باید بعد از عملیات آغشته سازی، دستکش بزنیم و کل بخش های مربوط به مو را نیز ماساژ دهیم. این کار را آن قدر ادامه می دهیم تا ریشه مو ها به طور کامل با این ترکیب آغشته شوند

نتیجه گیری

در این مقاله ما به بررسی مردانساژ مو چیست؟ معرفی روش های جدید مردانساژ پرداختیم و جزییات مربوط به آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم. نکته مهم در این خصوص این است که افراد می خواهند برای رهایی از شر موهای سفید خود به این روش روی بیاورند. با این حال نتیجه این روش می تواند بسیار امیدوار کننده برای عزیزانی باشد که می خواهند نشانه های پیری را از خودشان دور نمایند. این مورد جز نکات مهمی است که باید در خصوص مردانساژ مو به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

 

الهه جعفری  برگزار کننده دوره های تخصصی آموزش رنگ مو در اصفهان  و ارائه کننده خدمات رنگ و مش مو در صفهان

تخفیف عید 1403

جهت دریافت تخفیف و رزرو نوبت خدمات رنگ مو (لایت، آمبره، بالیاژ و …. )  فرم زیر را تکمیل کنید.